CV Marcel Heidstra
Word – 17,0 KB 96 downloads

About Me

Wie ben ik? Wat houdt me bezig? Wat wil ik leren?

Semester 1 

Ik ben Marcel Heidstra, geboren op 11 februari 2000, en ik doe de opleiding ‘Leisure and eventsmanagement op Nhl-Stenden. Ik heb het erg naar mijn zin op deze opleiding en elke dag dat ik met school bezig ben leer ik wel wat nieuws wat ik in de toekomst goed kan toepassen. Ik merk dus echt dat ik vooruitgang boek bij deze opleiding en dat ik alles wat ik nu leer later weer goed kan gebruiken in de Leisure wereld.

 

Naast het feit dat ik leisure and eventsmanagement doe, werk ik natuurlijk ook (op het moment dat ik dit schrijf heb ik 2 baantjes). Ik heb Ervaring in de horeca, de supermarktenbranche en in de schoonmaak.

In mijn vrije tijd luister ik eigenlijk altijd naar muziek om in een flow te komen en zo mezelf gemotiveerd en productief te houden zodat ik veel werk kan afronden in korte tijd. Wanneer er na school en het werk nog vrije tijd over is doe ik veel aan sporten zoals fitness & mountainbiken.

 

Er zijn genoeg dingen die ik nog wil leren voor ik deze opleiding afrondt, graag zou ik mijn communicatieve vaardigheden verder ontwikkelen. Op dit moment vind ik het presenteren van bepaalde opdrachten nog lastig, hier boek ik graag vooruitgang in in de komende jaren. Ook wil ik mijn engels nog verder ontwikkelen, mijn geschreven engels is al prima, maar aan mijn gesproken Engels valt nog wat te verbeteren om het professioneler te laten klinken, op dit moment klinkt mijn accent tijdens het spreken van Engels nog erg Nederlands, mijn doel is om een prima Engels accent te hebben aan het einde van deze opleiding.

Verder hoop ik tijdens deze opleiding natuurlijk zoveel mogelijk ervaring op te doen en zoveel mogelijk dingen te leren om dit later te kunnen gebruiken in de leisure en eventsmanagement branche.

 

  • Mijn kernkwadrant (1):

 

Mijn Core quality is Betrouwbaar. Ik ben een erg betrouwbaar persoon, wanneer iemand vraagt of ik kan helpen met iets zeg ik bijna altijd meteen “Natuurlijk! Wat kan ik doen?”. Ik houd ervan om mensen te helpen wanneer ze even iemand nodig hebben, als het nou op advies aankomt, of gewoon het meehelpen van een klusje, alle keren ben ik bereid om te helpen.

Maar de pitfall van een betrouwbaar persoon is ‘saai’, als iemand te betrouwbaar is kan dit leiden tot een tekort aan eigen persoonlijkheid, inbreng en creativiteit. gelukkig ben ik erg creatief, en heb ik een duidelijke eigen persoonlijkheid. Maar toch kan dit een risico zijn bij iemand die te betrouwbaar is.

Mijn challenge is Innovatief zijn, dit is de ‘positive opposite’ van saai. Hierin kan ik mij wel vinden, soms neig ik naar het voor de hand liggende te grijpen in plaats van iets nieuws en spannends te proberen, dit is een van de dingen die ik graag nog wil bereiken tijdens deze opleiding.

Mijn allergy is ‘Arbitrair’, ik heb er een hekel aan wanneer iemand zich arbitrair gedraagt in een groepsopdracht etc. Bij een groepsopdracht moet er door middel van samenwerking een eindproduct worden gemaakt, en wanneer er dan iemand zich arbitrair gedraagt belemmerd dit persoon de flow van de groep in mijn mening. Wanneer iemand zijn of haar eigen mening probeert door te drukken om zijn of haar zin te krijgen probeer ik zo snel mogelijk duidelijk te maken dat iedereen een mening heeft die telt.

 

 

 

  • Persoonlijk leerdoel + uitleg:

 

Mijn grootste doel voor de komende jaren bij leisure and eventsmanagement is het verbeteren van mijn communicatieve vaardigheden. Met communicatieve vaardigheden bedoel ik dingen zoals presentaties geven, zelfverzekerd overkomen bij het spreken over een product/opdracht en het comfortabeler overkomen bij het kennismaken met nieuwe mensen.

Dit wil ik graag omdat ik op dit moment soms een beetje ongemakkelijk overkom terwijl ik wel erg enthousiast ben. Dit wil ik veranderen, ik wil zelfverzekerd overkomen bij het spreken / presenteren voor meerdere mensen zodat ik meer indruk kan maken etc.

Dit wil ik gaan bereiken door de confrontatie aan te gaan met dit soort dingen, ik wil vaker gaan spreken voor grotere groepen mensen & ik wil vaker presenteren zodat ik langzamerhand er aan gewend zal raken. Hierdoor zal ik hier uiteindelijk veel voortgang in boeken.



  • Leerdoel specifiek Engels:

 

Over het algemeen ben ik best goed in het vak Engels, mijn grammatica & vocabulaire zijn erg goed volgens de docenten die ik de afgelopen jaren heb gehad. Qua vocabulaire en grammatica ben ik zelf ook erg tevreden over mijn Engels, maar wat ik nog wel wil verbeteren is mijn Accent / Uitspraak. Zolang ik al Engels aan het leren ben schreef en hoorde ik het eigenlijk alleen maar, ik sprak vrij weinig Engels.

Daarom is mijn accent en uitspraak nog niet zover ontwikkeld als mijn grammatica en vocabulaire. Om dit te verbeteren ga ik weer de confrontatie aan met het probleem. Ik ga op zoek naar zoveel mogelijk kansen in het dagelijks leven om Engels te gaan spreken. Momenten waar ik mijn Engels kan gaan oefenen zijn bijvoorbeeld wanneer ik aan het gamen ben, hierbij zal ik in het Engels kunnen gaan communiceren etc. Ook komen er bij mijn baan in de horeca ook vaak buitenlandse gasten langs, wanneer dit gebeurd zal ik ook om moeten schakelen naar het engels. Hierdoor zal mijn Engelse uitspraak en accent ongetwijfeld verbeteren.

 

  • Leerdoel specifiek schrijfvaardigheid:

 

Na het maken van de schrijftest in 2018 kwam ik erachter dat de Nederlandse spellingsregels een beetje zijn weggezakt. Tijdens het maken van de toets betrapte ik mezelf erop dat ik gewoon vergeten was hoe sommige regels ook alweer gingen. Nadat de uitslag bekend is gemaakt heb ik me ingeschreven bij een feedbacksessie en mijn vermoedens waren terecht. Ik had teveel fouten in de spelling.

Nu is dit geen groot probleem want op de middelbare school had ik alleen maar achten, negens en tienen op de Nederlandse spelling, dus met wat reguliere oefening ben ik er zeker van dat ik de spellingsregels weer snel in mijn hoofd zal hebben.

Semester 2:

  • Overige 2 Kernkwadranten:

Kernkwadrant 2:

Ik kan mij erg goed vinden in deze kernkwadranten omdat ik mij makkelijk aan kan passen aan anderen, maar vaak vergeet ik hierbij daarna dat ik ook zelf goede ideeën in kan brengen waardoor de onderdanigheid door kan schijnen. Mijn uitdaging is initiatief nemen en dat klopt wel, ik moet proberen bij meer dingen het voortouw te nemen in plaats van afwachten. Ook de allergie klopt, ik kan er niet tegen wanneer mensen dictatoriaal zijn en gewoon beslissingen nemen in plaats van overleggen.

Kernkwadrant 3:

Nog een van mijn kernkwaliteiten is loyaliteit, ook hier kan ik mij goed in vinden omdat ik altijd loyaal blijf aan ideeën en projecten waar ik mee bezig ben, ik geef niet snel op wanneer het even niet meezit. Onderdanigheid is ook een valkuil bij deze kwaliteit, dit klopt omdat ik soms vergeet dat ik ook zelf nuttige ideeën in kan brengen bij een project waardoor ik soms onderdanig over kan komen. Mijn allergie is oneerlijkheid, dit klopt 100%, ik kan er niet tegen wanneer iemand onrecht aangedaan wordt. En tot slot is mijn uitdaging zelfvertrouwen, dit klopt ook omdat ik soms wel goede ideeën heb, maar deze ideeën uit ik niet omdat ik niet zeker ben of er een positieve reactie op zal komen. Dit moet ik leren negeren zodat ik aan mijn zelfvertrouwen kan werken.

  • 2 Persoonlijke Leerdoelen:

Ik wil leren om creatiever te werk te gaan wanneer er nieuwe ideeën voor opdrachten nodig zijn om zo innovatieve eindproducten te verzekeren.

 

Ik kies voor dit leerdoel omdat ik voor mijn gevoel niet creatief genoeg ben, wanneer we een opdracht krijgen waarvoor we een nieuw & innovatief eindproduct moeten ontwikkelen laat ik het creatieve gedeelte vaak over aan mijn groepsgenoten, dit wil ik veranderen.

Ik ga dus aan het begin van opdrachten creatiever aan de slag om zo mijn creativiteit te verbeteren.

Om dit doel te bereiken moet ik aan het begin van nieuwe opdrachten meteen gaan brainstormen om zo ideeën op te doen.

 

  • 2 Engels-Specifieke leerdoelen + Reflecties:

 

Ik wil leren om mijn spelling nog iets meer te verbeteren, mijn spelling is al best goed alleen zijn er nog een paar woorden die ik herhaaldelijk verkeerd spel. Deze woorden wil ik graag zonder moeite goed leren spellen.

Wanneer ik deze woorden aan zie komen ga ik deze extra bewust op papier zetten, zodat ik goed met de spelling van deze woorden bezig ben, en ik deze woorden minder vaak verkeerd zal spellen. Hoe vaker ik deze woorden gebruik, hoe vaker ik gedwongen zal zijn om deze op te schrijven, waardoor de correcte spelling van deze woorden beter zal blijven hangen.

 

  • 2 Schrijfvaardigheid-Specifieke leerdoelen + Reflecties:

 

Ik wil leren om mijn zinsopbouw te verbeteren, in de middelbare school was ik zoals eerder al genoemd erg goed in de Nederlandse taal, dit is helaas een beetje weggezakt heb ik in het afgelopen jaar gemerkt. Wanneer ik een rapport aan het typen ben merk ik dat ik bepaalde woorden niet in de goede volgorde zet, dit merkte ik gelukkig al bij het eerste rapport waardoor ik hier het hele jaar door al op heb kunnen letten. Elke keer dat ik niet zeker wist of de zinsopbouw van een zin goed was heb ik hem even nagekeken op correctheid.

E-Scans:

Zoals goed te zien op de afbeeldingen zijn mijn uitersten eigenlijk nog meer uit elkaar komen te liggen. De 1e scan heb ik aan het begin van de opdracht gemaakt, en de 2e scan heb ik op 28-05-2019 gemaakt. Op het gebied van Empathie, Plannen en Financieel beheren ben ik nog meer boven de norm gaan zitten als eerst. Ook is mijn risicobereidheid nog verder onder de norm gaan zitten. Ik vind dat deze scans mij goed representeren, de uitkomsten kloppen.

 

Ook is er meer duidelijkheid gekomen in mijn ondernemersdenkstijlen, ik ben gestegen in de ‘Manager’ en in de ‘Verkoper’, wat wel klopt want in ons bedrijf Thiscounts for Students ben ik ook verkoper.